Mentinerea reach-ului pe Facebook
Avand in vedere noile update-uri ale algoritmilor Facebook este lesne de observat ca reach-ul paginilor a scazut dramatic in ultima perioada. Iata cateva sfaturi utile care te pot ajuta sa-ti mentii reach-ul paginii:
1. Creaza campanii sociale pentru a colecta date folositoare, nu doar like-uri
Importanta numarului de like-uri a scazut, in comparatie cu datele pe care le poti primi de la audienta ta, ce pot fi folositoare pentru a intelege nevoile lor.
2. O adresa de mail este mai valoroasa decat un like pe pagina de Facebook
E important sa castigi subscriberi prin
campanii de email marketing si in acest fel sa-ti creezi fani loiali, la care informatia ajunge 100% pe mail.
3. Nu folosi „capcane” pentru like-uri
Noul algoritm Facebook identifica paginile care castiga like-uri prin reciprocitate si nu apreciaza acest lucru.
4. Promoveaza-ti aplicatiile Facebook
Putine persoane vor mai intra pe aplicatii organic. Asadar este necesar sa-ti promovezi continutul si aplicatiile tale.
5. Cand o persoana share-eaza continut postat de tine, Facebook considera ca vine de la o persoana, nu de la un brand
Acest lucru iti va asigura un reach mai bun, asa ca tine cont ca ai de-a face cu persoane, nu cu roboti.
6. Experimenteaza targetarea posturilor
Prin targetarea postarilor catre o audienta specifica, relevanta iti vei creste sansele de a le atrage atentia acelor fani.
7. Adauga milestone-uri pe pagina
Este o idée buna sa mentii interesul pentru business-ul tau prin adaugarea de milestone-uri periodice.
8. Asigura-te ca ai campanii vizibile si in varianta mobile
Audienta pe mobil este in crestere in ultima perioada, asa ca trebuie sa tii cont sa ai varianta mobile friendly si pentru campanile /postarile tale.
9. Schimba des cover-ul
Cover-ul este vitrina ta pentru pagina de Facebook. Este important sa o schimbi, iti atasez cateva ideii (…link la articol cu cover-uri)
10. Raspunde intodeauna la comentarii
Cel mai important lucru in mediul online este interactiunea. Incurajeaza-ti fanii sa fie sociali pe pagina ta.
11. Intreaba si raspunde la intrebari
Nu uita sa pui intrebari si sa raspunzi cat mai prompt. Ambele actiuni sunt foarte apreciate de fani.
12. Tine cont de Facebook Insights pentru a stabili care sunt cele mai bune ore de postare pe pagina ta
Este mai important ca niciodata sa testezi si sa monitorizezi postarile din pagina ta. Vei gasi in sectiunea Page Insights tot ce ai nevoie sa stii despre audienta ta.
13. Programeaza postari si in afara orelor de varf
Poti incerca sa programezi postari pentru weekend-uri sau pentru noapte. De exemplu, daca postezi la o ora tarzie, ai sansa ca postarea ta sa apara celor care se trezesc la prima ora.
14. Creaza postari fun sau folositoare, nu orientate doar spre vanzare
S-a remarcat o scadere a reach-ului pentru paginile care postau continut exclusiv de vanzare. E important sa devii un centru de informare pentru fanii tai sau/si sa fii amuzant.
15. Cauta metode prin care sa te diferentiezi
Cu o crestere continua a competitiei, este important sa te diferentiezi de ceilalti. Depinde de tine sa vii cu idei noi.
16. Fii personal, impartaseste povesti
Fiecare brand are o poveste personala, cere atrage mult mai mult audienta decat o postare de vanzare. Prin folosirea emotiilor, poti castiga mai multi fani loiali.
17. Asigura-te ca sectiunea About este updatata
Daca ti-ai schimbat adresa sediului sau numarul de telefon, ai grija ca aste lucru sa apara si pe facebook la sectiunea About.