10 metode prin care sa cresti engagement-ul pe Facebook (cum cream continut viral)
Astazi, cand discutam despre promovare online, componenta de promovare social media ocupa un loc primordial, iar social media nu poate exista fara partea sociala, de engagement si following iar acestea se obtin prin viralitatea postarilor pe care le faci.
Atunci cand vorbim despre social media, in particular despre
promovarea prin Facebook, following-ul este tot ce-ti poti dori, mai mult scopul primar este engagement-ul acestor followeri.
Fiecare marketer isi doreste pentru proiectele sale cat mai multi followeri, comment-uri, interactiune si nu in ultimul rand
un reach cat mai mare. Luand in considerare ultimile modificari operate de catre Facebook in algoritmul sau este din ce in ce mai greu sa obtinem un reach mare pe postarile noastre.
Cum sa cream postari pe Facebook cu engagement ridicat?
Ce tip de continut creaza un engagement ridicat? Mai jos este un INFOGRAFIC care detaliaza 10 elemente de care sa tii cont cand creezi continut pe care il postezi pe Facebook si care te vor ajuta sa cresti engagement-ul si reach-ul postarilor tale.
Cum cream continut viral?
Pentru a afirma ca o anumita postare este “virala” inseamna ca acea postare a fost apreciata si share-uita de foarte multe ori. Postarea poate fi un link al unui articol, o poza, un video, dar trebuie sa fie provocatoare, controversata sau foarte amuzanta astfel incat oamenii sa simta nevoia sa vorbeasca despre ea sau s-o impartaseasca in Social Media. Pentru marea majoritate a creatorilor de continut in social media viralitatea este scopul suprem.
Reguli de baza:
- Un continut pozitiv este mai viral decat cel negativ.
- Continutul care sugereaza emotii (pozitive sau negative) este mai viral decat continutul fara emotii.
- Continutul practic sau folositor are sanse mai mari sa fie shareuit.
Evident nu orice continut poate fi viral.
Viralitatea depinde in principal de doua lucruri:
- Continutul in sine este valoros spre a fi shareuit.
- Continutul este shareuit suficient de mult pentru a culege beneficiile retelelor unde este postat.
Studiile recente releva
principalele motive pentru care continutul este shareuit:
- Este foarte amuzant.
- Este incredibil sau de necrezut.
- Este incarcat emotional.
- Este in acord cu valorile si viziunea ta asupra lumii.
- Va face pe cineva sa zambeasca.
- Este dramatic.
- Sugereaza jena.
- Este provocator.
Design-ul postarilor virale:
Postarile text, video-urile, postarile interactive, imaginile si infograficele ar trebui sa fie:
- Relevante, pline de inteles, noi.
- Adevarate, consistente, cinstite, acurate.
- Accesibile si folositoare.
- Structurate si atractive.
Pentru a creste viralitatea unei postari, asigura-te ca ai inclus:
- Butoane sociale usor de accesat.
- Call to action evident.
- Beneficii pentru sharing.
- Un video sau o imagine alaturi de text.
Citeste si: Cum sa folosesti eficient cover-ul de Facebook in promovare