Cover-ul paginii tale de Facebook reprezinta o prima impresie in contactul cu vizitatorii. Este o marca vizuala ce poate fi trecuta usor cu vederea; cu o scanteie de creativitate, poti obtine din acest cover amuzamentul, reclama, engagementul sau curiozitatea (sau chiar toate in acelasi timp).
In functie de scopul acestui vizual, trebuie sa alegi o anumita idee creativa. De exemplu, sunt multe pagini de Facebook (de fani sau personale) care folosesc o combinatie intre fotografia de la profil si cover pentru a declansa un anumit tip de raspunsuri. Fiecare idee, sau cover photo poate fi utila pentru un scop diferit.
Sa urmarim cateva exemple de cover-uri si utilizarile acestora:
1. „Vitrina” pentru produsele noi
In cover poti promova/evidentia noile produse sau servicii…
Nu folosi doar text sau doar poze, creaza o combinatie a celor doua elemente, folosind si culori adecvate stilului produsului tau. Tine cont si de modul in care utilizatorii citesc informatia (de la stanga la dreapta).
2. CTA sau directioneaza-ti fanii catre o anumita actiune
Foloseste fotografia de cover pentru a directiona fanii catre o anumita actiune.
Pagina de mai sus foloseste mai multe elemente combinate in cover (descriere, sageti, iconita download) pentru a atrage fanii sa downloadeze continut. In acelasi mod, poti combina vizualuri cu iconite cunoscute si descrieri pentru a creste engagement-ul (mai multe like-uri sau mai multe download-uri ale aplicatiilor tale).
3. Vizeaza simturile
Declansarea emotiilor se obtine usor cu un exemplu vizual.
Cel mai probabil nu prea intelegi ce contine acest fel de mancare, dar iti apare un sentiment de curiozitate/ foame/pofta. Acest vizual te va atrage sa petreci ceva timp pe pagina de facebook, sa urmaresti pozele si sa afli mai multe. Prin aceste imagini se creeaza o conexiune la nivel psihic.
4. Celebreaza o aniversare/un milestone
Personalizeaza fotografia de cover printr-un milestone (pentru un numar reprezentativ de like-uri adunate) sau pentru un eveniment (o aniversare a companiei la care ii inviti si pe fanii tai).
5. Oferte/cupoane exclusive Facebook
Acest tip de visual are ca obiectiv directionarea fanilor catre o anumita actiune, dar si de generare de noi like-uri.
Multi utilizatori sunt atrasi sa dea un like unei pagini de companie in schimbul unui cupon sau discount. Asa ca poti folosi acest lucru prin crearea unor concursuri si evenimente exclusiv pe pagina de Facebook.
Foloseste cover-ul pentru a promova aceste evenimente exclusive, dar si pentru a directiona utilizatorii catre butonul de download (ca in exemplul de mai sus).
6. Promoveaza un concurs
Atrage atentia spre concursul tau inca de la fotografia de cover.
In exemplul de mai sus, se foloseste fotografia de cover pentru a promova concursul activ pe pagina de Facebook. Daca ai un astfel de concurs, adauga un mesaj de promovare chiar pe cover- este cel mai mai mare spatiu de reclama pe care il poti folosi in mod gratuit.
Creaza mesaje simple, creative
In primul rand este important sa nu te grabesti, sa acorzi timp pentru a crea un cover eficient. Pagina de Facebook are un scop, asa ca si cover-ul trebuie sa fie mai mult decat placut.
Cateva sfaturi de retinut:
1. Actualizeaza frecvent cover-ul (la ocazii special sau o data pe luna).
2. Include informatii.
3. Directioneaza utilizatorii prin folosirea de sageti, bullet poits.
4. Tine cont si de poza de profil, trebuie sa se potriveasca cu cover-ul.
5. Creaza imagini de calitate (foloseste programe ca
Adobe Photoshop sau echivalent, nu Paint). 🙂
Urmareste pasii de mai jos pentru crearea cover-ului:
1. Fii simplu: nu exagera si nu te indeparta de scopul propus.
2. Stabileste-ti scopul: combina scopul tau cu un continut relevant.
3. Dezvolta-te mereu, tinand cont de preferintele si interesele audientei tale/fanilor tai.