Zi de zi „frunzarim” internetul dupa informatii. Dam scroll si ne uitam la titluri care ne indeamna sa vizionam clipuri sau sa citim articole. Suntem inundati zilnic de informatie iar atentia noastra a devenit selectiva.
Studiile recente demonstreaza ca durata atentiei noastre nu s-a redus, asa cum se credea. Am devenit insa mai rigurosi in selectia informatiilor. Pentru ca vrem informatii utile. Avem o problema, cautam solutia.
Cum alegem articolele pe care le citim?
De exemplu, la o cautare simpla dupa “reteta de clatite cu ciocolata”, Google ne furnizeaza aproximativ 790.000 de rezultate. Expira ingredientele pana parcurgem atata informatie. Normal, ne uitam pe
rezultatele de pe prima pagina, poate si pe a doua.
Ce ne sare in ochi? Ce ne face sa dam click pe o pagina si sa citim un articol? Titlul.
Titlul potrivit
Uneori parca e mai usor sa scrii textul si mai greu sa-i dai titlul potrivit. Pare un concept atat de simplu titlul asta. Cu toate acestea, uneori nu e chiar usor sa concepi un headline captivant si clar in acelasi timp. Stimulant pentru cititor dar si explicit.
De ce? Pentru ca sunt o sumedenie de sfaturi contradictorii legate de cum trebuie sa arate un titlu bun.
Mai jos iti prezentam cateva sfaturi care sa te ajute sa scrii titlurile potrivite pentru textele tale.
Ce trebuie sa iei in calcul daca vrei sa scrii un titlu bun?
Exact. Asta-i intrebarea de milioane. Mai jos iti prezentam cateva idei care te-ar putea ajuta.
- Ce vor cititorii? Asta e intrebarea. Iti amintesti ce scriam in introducere? Vrem informatii utile. Cautam solutii la problemele noastre. Intotdeauna trebuie sa te gandesti la nevoile cititorilor tai. Iar faptul ca tu te gandesti la cei care te citesc trebuie sa se vada din titlu;
- Un strop de SEO. Utilizeaza cuvinte cheie in titlurile tale. Iti vor face continutul search-friendly. Dar nu exagera. Te adresezi unor oameni, nu unor roboti;
- Daca promiti ceva in titlu, tine-te de promisiune in continutul textului. Altfel risti sa-ti dezamagesti audienta. Stii povestea cu Petrica si lupul, nu? Starneste, deci, curiozitatea prin titlu si rasplateste-ti cititorii prin continut.
- Nu e o crima sa te inspiri putin. Putin;
- Fii cat se poate de concis. Un titlu trebuie sa contina maxim 10 cuvinte, spun expertii in content marketing. Pentru postari social media merge si mai putin;
- Adapteaza headline-ul in functie de canalul pe care iti promovezi continutul. Ce merge pe blog s-ar putea sa nu fie ok pentru social media. Context, context, context;
- Incearca sa eviti exprimarea alambicata, termenii complicati sau prea tehnici. Nu uita, nu toti cititorii tai sunt specialisti;
- Indeamna-ti cititorii la actiune. Uita de diateza pasiva.
Trebuie sa intelegi un lucru important. Nu exista reteta perfecta. Va trebui sa experimentezi, sa masori, sa adaptezi. Si toate acestea gandindu-te mereu la cititorii tai.
Si daca tot ai ajuns la finalul articolului, arunca-ti un ochi si pe
serviciile noastre 😉
Mi-a placut articolul tau, mi se pare ca oferi niste informatii foarte bune cititorilor.
Felicitari pentru articol
La mai multe!