7 motive pentru care sa nu cumperi like-uri pentru Facebook

vanzare fani facebookDe ce cumpararea de like-uri este nerecomandata pentru afacerea ta.

Probabil ca nu de putine ori ati interactionat cu servicii care va ofera sute sau chiar mii de like-uri pe Facebook si pentru cineva fara experienta este o oferta foarte tentanta, mai ales ca pretul este de cele mai multe ori foarte mic.

Mai intai de toate trebuie sa te intrebi de ce ai nevoie de like-uri?

Cei care dau „like” paginii tale sunt oamenii care vor fi viitorii tai clienti, oameni care au un interes real fata de business-ul tau sau fata de ce ai de spus. Sunt lead-uri pentru afacerea ta si merita tot efortul (bani si timp) pentru engagement-ul lor pentru ca daca stii sa aplici strategii de promovare Facebook „destepte”, aceste like-uri se for transforma in clienti. Clienti permanenti!

Cu o singura conditie: numai fanii „originali” au o valoare reala intrinseca pentru afacerea ta!

Partea proasta cu like-urile cumparate este ca fanii nu vor avea sub nicio forma un interes real fata de afacerea ta si cu siguranta nu vor fi receptivi indiferent de actiunile tale pe pagina (pentru ca nu sunt interesati de topic, evident). Recomandarea noastra este sa construiesti comunitatile organic. Desigur, asta inseamna mai mult timp si mai multa munca dar se va concretiza intr-o masa de fani de calitate care au intr-adevar valoare pentru business-ul tau.

De ce cumpararea de fani nu este recomandata

  • „Noii” tai fani nu vor avea niciun interes vis-a-vis de afacerea ta si mesajele tale – de ce sa irosesti timp si bani pentru asa ceva?
  • Momentul cumpararii de fani este evident iar un competitor va remarca imediat „explozia” comunitatii tale si cel mai probabil va exploata asta in favoarea sa. Fanii reali vor remarca si ei si totul se va concretiza intr-o pierdere a increderii in brand si o dilutie a fanilor reali.
  • Cumpararea de comunitati este adesea o chestiune de etica si incredere si cu siguranta nu te va ajuta la construirea reputatiei in aria ta de expertiza.
  • Fanii cumparati nu se manifesta – lipsa engagement-ului.
  • Cumpararea de fani te va pozitiona ca amator in domeniul tau semnalizand tuturor ca n-ai nicio idee despre ceea ce faci.
  • Iti distruge partea de SEO – in ultima vreme motoarele de cautare pun enorm de mult pret pe „semnalele sociale” cand hotarasc pozitionarea in index a unui website. Google & co. pretuiesc comunitatile originale iar cresterea brusca a numarului de fani nu face decat sa ridice un mare steag rosu.
  • Pierzi si ceea ce ai deja: fanii interesati de afacerea ta. Orice algoritm sesizeaza cresterea nenaturala a numarului de fani cu atat mai mult EdgeRank-ul Facebook. Distributia postarilor tale se va diminua incredibil si acei fani reali nu vor mai fi „atinsi” pe newsfeed de postarile tale.

Ca sa intelegem mai bine valoarea nula a fanilor cumparati trebuie sa vedem de unde sunt ei livrati.

Cum livreaza companiile care se ocupa cu asta acesti fani? Exista mai multe metode:

  • De pe platforme de genul addmefast. Acolo, pentru fiecare like pe care il dai unei pagini primesti un like inapoi. E stupid, dar mai mult decat atat exista o extensie Mozilla care utilizeaza o functie macro, in care, in interiorul site-ului da like-uri nelimitat. Evident platforma iti intoarce inapoi like-urile pe care le-ai dat. Dar cum? Exact la fel. Si pentru asta se folosesc conturi false care fie vor fi sterse mai devreme sau mai tarziu de Facebook fie nu au o interactiune pentru ca nu exista cineva in spatele lor.
  • De pe site-uri cu „like-gate”. In general site-uri de filme online sau jocuri care pentru a accesa continutul esti obligat sa  dai „like”. Evident ca butonul acela de like este schimbat periodic in functie de pagina pentru care se doreste acumularea de like-uri. Mai mult acesti utilizatori nici nu stiu carei pagini dau like.

Sunt doar 2 dintre metodele utilizate, evident sunt multe altele dar cred ca este suficient pentru a intelege valoarea egala cu zero a like-urilor cumparate.

Daca o agentie sau alte persoane iti promit livrarea unui numar garantat de fani sau comunitati intregi trebuie sa-ti ridici mari semne de intrebare si sa-ti amintesti ca numai cresterea naturala a comunitatii iti ofera beneficii reale si pe termen lung.

Sfatul nostru: dezvolta o comunitate naturala si fidela prin publicarea de continut de calitate. Engagementul si cresterea vor veni de la sine. Nu numai ca te vei bucura de fani care sunt foarte interesati de business-ul tau dar tot efortul se va materializa in bani – fanii tai vor deveni clientii tai. Toate acestea se aplica si pentru alte platforme sociale precum Youtube, LinkedIn, Twitter, Pinterest s.a.m.d.

Daca iti doresti o comunitate de calitate, engaging si cu un real interes pentru business-ul tau, care in final se va concretiza intr-o comunitate de clienti pentru tine, apeleaza cu incredere la serviciile de promovare social media oferite de Inovado.