Externalizare marketing online – 10 beneficii

externalizare marketing
Externalizare Marketing

10 beneficii ale externalizarii serviciilor de marketing online

Cand ai o afacere, timpul este un asset deosebit de pretios, iar marketing-ul sau promovarea iti poate ocupa extrem de mult timp. Te-ai gandit vreodata sa externalizezi aceste activitati? In zilele noastre, externalizarea departamentelor de marketing online este o miscare cel putin desteapta pentru foarte multe afaceri si iata 10 motive pentru care ar trebui sa iei in considerare externalizarea marketingului online al companiei tale: 1. Salveaza timp. Indiferent daca ai un angajat sau 100, externalizand taskurile de marketing online castigi timp. Toate acele ore folosite pe scrierea de continut, dezvoltare si promovare social media, creatii grafice, managementul de newsletter si email marketing, campanii complete de promovare online, campanii de retargeting, SEO… iti sunt returnate cand decizi sa externalizezi. Echipa ta se poate concentra strict pe nucleul afacerii – pe obiectul de activitate. 2. Ai la dispozitie servicii profesionale. Este usor si ieftin astazi sa gasesti o echipa de experti cu experienta si ieftina, care sa lucreze pentru tine, sa-ti inteleaga obiectivele si sa implementeze strategii eficiente de promovare. 3. Obiectivitate si perspective noi. Esti conectat la afacerea ta! Intelegi perfect ce faci, cum faci si ce faci. Dar stii cu exactitate ce anume ii atrage pe clienti? Care dintre beneficiile si avantajele afacerii tale trebuie incluse in mixul de promovare? Cand lucrezi cu un profesionist in marketing online (exernalizat) poti profita in primul rand de o perspectiva noua, proaspata. Expertii  sau consultantii in marketing online stiu cum sa atraga si sa mentina clientii si iti pot oferi noi puncte de vedere pe care s-ar putea sa le fi omis. 4. Profiti de expertiza si economisesti. Daca ai o persoana in firma care se ocupa de marketing, este foarte probabil sa aiba si alte responsabiliatati. Companiile mici si mijlocii au de obicei taskurile de marketing impartite intre angajati care se ocupa de asemenea de activitati de secretariat, recrutare sau customer service. Atunci cand alegi externalizarea, ai parte de experti in marketing. Pentru acea persoana sau agentie, marketingul reprezinta ocupatia zilnica si pe langa expertiza mai detin un lucru extrem de important: resursele sa obtina rezultate excelente prin targetare corecta si analiza. Vei beneficia de analiza competitorilor, analiza pietei si de masuratori exacte. Avand toate acestea economisesti extrem de mult timp si resurse pe care de altfel le-ai fi alocat studiilor extinse de marketing. 5. Ai acces la tehnologii si aplicatii de ultima generatie. Cel mai probabil ca folosesti in companie softuri sau platforme pentru diferite necesitati (contabilitate, gestiune etc.) dar cate platforme dedicate pentru marketing folosesti? De obicei raspunsul este „nu prea multe” sau „deloc.” Cand externalizezi marketing-ul lucrezi cu profesionisti care folosesc tehnologii, platforme si aplicatii de ultima generatie dedicate pentru promovare online. Folosesc de asemenea instrumente de analiza si automatizare performante. Esti scutit astfel de investitii majore in software sau platforme. 6. Cresterea flexibilitatii. Cand apar oportunitati noi de promovare, compania ta este pregatita? Outsourcing-ul sau externalizarea iti ofera posibilitatea sa dezvolti si sa implementezi campanii de marketing dupa nevoile tale fara sa trebuiasca sa faci angajari noi sau sa-ti modifici procesele in firma. 7. Reducerea stresului si cresterea productivitatii. Companiile mai mici, de cele mai multe ori nu au resurse dedicate pentru marketing „in-house”. Asta face ca activitatile de promovare sa fie alocate catre alti angajati sau de cele mai multe ori asupra antreprenorului. Lucrurile devin stresante mai ales atunci cand campaniile de promovare dezvoltate la modul acesta sunt ineficiente si vor fi consumat deja foarte multe resurse. Dezvoltand campaniile in regim externalizat reduci implicit presiunea marketingului asupra ta si a angajatilor, decizie care creste direct proportional productivitatea. 8. Faci mai mult cu mai putin. Daca marketingul firmei este „in-house” probabil ca nu folosesti toate canalele posibile de promovare. Te poti concentra de exemplu pe email marketing, pe o platforma social media cum este Facebook, o campanie PPC sau de promovare pe Pinterest . Externalizarea iti ofera in primul rand accesul simultan la mai multe canale de promovare. Poti externaliza numai anumite servicii (email marketing, social media) sau chiar intreg departamentul de promovare a companiei tale. Toate aceste servicii sunt „on demand” sau atunci cand ai nevoie. 9. Economisesti bani. Este adevarat ca externalizarea costa, dar economisesti mai mult decat investesti prin reducerea cheltuielilor de personal (incluzand spatii, utilitati, infrastructura, training, recrutare), soft specializat etc. Pe langa asta beneficiezi de costul fix al externalizarii. Vei avea costuri predictibile, recurente si care simplifica bugetarea si elimina situatiile neasteptate. 10. Faciliteaza cresterea rapida. Cand compania ta se dezvolta, cresterea poate fi incetinita sau chiar intrerupta daca trebuie sa lansezi o campanie masiva de recrutare astfel incat sa acoperi cresterea cu resursa umana. Poti de asemenea sa grabesti procesul de recrutare si sa angajezi oameni nepotriviti. Externalizarea iti permite accesul imediat la experti in marketing si substituie lipsa de staff pentru perioade de dezvoltare rapida. Poti folosi externalizarea pentru a gestiona lansari de produs, evenimente importante etc… evenimente care de obicei au nevoie de un boost temporar.