Primim aceasta intrebare destul de des din partea clientilor nostri. Prin urmare, cam de cate ori ar trebui sa utilizam anumite cuvinte cheie in textele pe care le concepem?
Nu exista un procentaj (densitate) a cuvintelor cheie sau un numar recomandat (de x ori) de utilizari ale cuvintele cheie in pagini. Dupa cum explica Matt Cutts, fostul sef al echipei de spam web de la Google, in 2011,
nu exista o regula si acest lucru este inca valabil in 2017 (ba chiar cu atat mai mult). Doar pentru simplul fapt ca poti introduce de 5,10,20 de ori aceleasi cuvinte cheie intr-un text nu inseamna ca te si ajuta.
Deci cum trebuie sa facem?
In primul rand scriem continut (de calitate) suficient de mult pentru a introduce in mod natural cuvintele cheie. Cand scriem un text pentru o pagina Web, el trebuie sa sune natural, conversational. Nu spunem niciodata intr-o conversatie – „pantofii mei albastri sunt pantofii mei preferati dintre toti pantofii albastri din intreaga lume”! (Really?! No WAY!)
Cu toate acestea am putea spune, poate: „pantofii mei albastri sunt adidasii mei preferati din intreaga lume” (ai sa vezi mai jos de ce). Suna mai natural, suna conversational si asa ar trebui sa sune si textul. De aceea noi sugeram sa citesti textul cu voce tare. Sau sa-l citeasca cu voce tare o alta persoana. Toate acestea te ajuta sa determini cat de natural e textul realizat.
In al doilea rand, scriem un text/articol gandindu-ne la cautarea semantica. Ce este si care e rolul ei? Cautarea semantica urmareste sa imbunatateasca precizia cautarii prin intelegerea intentiei celui care cauta si a semnificatiei contextuale a termenilor asa cum apar in spatiul de date cautat. Fie pe web (motoare de cautare), fie intr-un sistem inchis, miza e generarea de rezultate mai relevante.
De ce este atat de importanta? Ei bine, misiunea Google este aceea de a organiza informatiile din lumea virtuala si de a le face accesibile si utile, universal.
Google analizeaza mai multe lucruri, cum ar fi locatia si istoricul cautarilor, pe langa Sinonime si Variatii de cuvinte, Context si coexistenta. Google face asta pentru a oferi cele mai bune rezultate.
Sinonime si variatii
Iti amintesti exemplul cu pantoful albastru? Am spus ca pantofii mei albastri sunt adidasii mei preferati din intreaga lume! Adidasi si pantofi.
Context
Cand scrii textul este bine sa te intrebi ce informatii cauta utilizatorul care vine pe pagina ta. Exemplu: suntem o agentie web (chiar suntem!) si scriem un text pentru pagina ce contine serviciile noastre de fotografii pentru produse. Utilizatorii nostri trebuie sa cunoasca zona pe care se pliaza astfel de servicii, tipurile de pachete disponibile, daca avem studioul nostru sau nu, etc. Nu numai ca utilizatorul obtine informatiile de care are nevoie, dar si motoarele de cautare (Google, etc.) inteleg mai bine ce-i cu pagina.
Co-Ocurenta
Sa presupunem ca auzi cuvintele Africa, Animal, Mamifer, Regele Junglei. Despre ce crezi ca ar putea fi un text ce contine aceste cuvinte? Un leu! Cand scrii un text este important sa incluzi aceste tipuri de cuvinte asociate, legate de subiectul tau. Rolul lor este de a ajuta Google sa inteleaga mai bine continutul tau. Daca nu ar avea niciunul dintre aceste cuvinte asociate in continutul, Google ar putea crede ca titlul paginii „Leu” nu e despre animal, ci despre…zodie.
Deci opreste-te din numararea cuvintelor cheie si concentreaza-te mai mult pe
scrierea continutului natural care raspunde la intrebarile utilizatorilor tai. si ajuta Google, Bing sa inteleaga despre ce este pagina ta. De ce? Simplu. Aceast text este mult mai probabil sa capteze traficul organic.
Exepmle:
proteine din zer,
proteine din zerproteine whey
E bine sa te documentezi si mai ales daca prinzi niste articole bune cum este cel de mai sus cred ca poti sa faci o treaba chiar foarte buna cu site-ul / blog-ul tau.