ecomintegration

Ecommerce-ul si promovarea social media

Ecoecommerce promovare social mediammerce-ul si promovarea social media – Tendinte

Facebook si Twitter sunt doua retele sociale foarte diferite, dar au si cateva lucruri in comun. In ciuda strategiei diferite de dezvoltare, in ultima perioada, ambele retele s-au orientat catre E-Commerce.

Initial, Facebook a anuntat ca testeaza “buy-button-ul”, apoi Twitter a anuntat ca a cumparat compania de plati Cardspring. In iulie, am vazut prima tentativa Twitter de a plasa un buy-button.

Sunt estimari ca in piata online se vor cheltui 300 miliarde de dolari pana in 2015. Si cum doar aproximativ 3% dintre acestia se presupune ca vor fi pentru plata reclamelor, iar mare parte vor fi pe zona mobile, se intelege interesul Facebook si Twitter pentru zona E-Commerce.

E-commerce-ul inca nu a penetrat zona sociala, dar este o perioada potrivita pentru a incepe. In acest moment, utilizatorii retelelor sociale vad multe lucruri promovate pe paginile lor, dar nu au posibilitatea sa cumpere fara sa paraseasca Facebook-ul sau Twitter-ul.

As spune ca a sosit momentul in care utilizatorului sa i se ofere optiunea de a cumpara de pe device-ul mobil si din mediul in care ajunge in contact cu produsul.  Inca nu stim cum vor evolua aceste lucruri, dar putem prezice ca promovarea social media va fi strans legata cu zona de E-Commerce.

Asteptam noutati…

Facebook-Cover-reclama

Cum sa folosesti cover-ul de Facebook pentru promovare

Cum sa folosesti eficient cover-ul in promovarea pe Facebook

Cover-ul paginii tale de Facebook reprezinta o prima impresie in contactul cu vizitatorii. Este o marca vizuala ce poate fi trecuta usor cu vederea; cu o scanteie de creativitate, poti obtine din acest cover amuzamentul, reclama, engagementul sau curiozitatea (sau chiar toate in acelasi timp).

In functie de scopul acestui vizual, trebuie sa alegi o anumita idee creativa. De exemplu, sunt multe pagini de Facebook (de fani sau personale) care folosesc o combinatie intre fotografia de la profil si cover pentru a declansa un anumit tip de raspunsuri. Fiecare idee, sau cover photo poate fi utila pentru un scop diferit.

Sa urmarim cateva exemple de cover-uri si utilizarile acestora:

1. „Vitrina” pentru produsele noi

In cover poti promova/evidentia noile produse sau servicii…

promovare produse facebook cover

Nu folosi doar text sau doar poze, creaza o combinatie a celor doua elemente, folosind si culori adecvate stilului produsului tau. Tine cont si de modul in care utilizatorii citesc informatia (de la stanga la dreapta).

2. CTA sau directioneaza-ti fanii catre o anumita actiune

Foloseste fotografia de cover pentru a directiona fanii catre o anumita actiune.

call to action facebook cover

Pagina de mai sus foloseste mai multe elemente combinate in cover (descriere, sageti, iconita download) pentru a atrage fanii sa downloadeze continut. In acelasi mod, poti combina vizualuri cu iconite cunoscute si descrieri pentru a creste engagement-ul (mai multe like-uri sau mai multe download-uri ale aplicatiilor tale).

 3. Vizeaza simturile

Declansarea emotiilor se obtine usor cu un exemplu vizual.

promovare restaurant facebook

Cel mai probabil nu prea intelegi ce contine acest fel de mancare, dar iti apare un sentiment de curiozitate/ foame/pofta. Acest vizual te va atrage sa petreci ceva timp pe pagina de facebook, sa urmaresti pozele  si sa afli mai multe. Prin aceste imagini se creeaza o conexiune la nivel psihic.

 4. Celebreaza o aniversare/un milestone

showcase06

Personalizeaza fotografia de cover printr-un milestone (pentru un numar reprezentativ de like-uri adunate) sau pentru un eveniment (o  aniversare a companiei la care ii inviti si pe fanii tai).

5. Oferte/cupoane exclusive Facebook

Acest tip de visual are ca obiectiv directionarea fanilor catre o anumita actiune, dar si de generare de noi like-uri.

showcase07

Multi utilizatori sunt atrasi sa dea un like unei pagini de companie in schimbul unui cupon sau discount. Asa ca poti folosi acest lucru prin crearea unor concursuri si evenimente exclusiv pe pagina de Facebook.

Foloseste cover-ul pentru a promova aceste evenimente exclusive, dar si pentru a directiona utilizatorii catre butonul de download (ca in exemplul de mai sus).

 6. Promoveaza un concurs

Atrage atentia spre concursul tau inca de la fotografia de cover.

promovare concurs facebook

In exemplul de mai sus, se foloseste fotografia de cover pentru a promova concursul activ pe pagina de Facebook. Daca ai un astfel de concurs, adauga un mesaj de promovare chiar pe cover- este cel mai mai mare spatiu de reclama pe care il poti folosi in mod gratuit.

 Creaza mesaje simple, creative

In primul rand este important sa nu te grabesti, sa acorzi timp pentru a crea un cover eficient. Pagina de Facebook are un scop, asa ca si cover-ul trebuie sa fie mai mult decat placut.

Cateva sfaturi de retinut:

1. Actualizeaza frecvent cover-ul (la ocazii special sau o data pe luna).

2. Include informatii.

3. Directioneaza utilizatorii prin folosirea de sageti, bullet poits.

4. Tine cont si de poza de profil, trebuie sa se potriveasca cu cover-ul.

5. Creaza imagini de calitate (foloseste programe ca Adobe Photoshop sau echivalent, nu Paint). 🙂

 

Urmareste pasii de mai jos pentru crearea cover-ului:

1. Fii simplu: nu exagera si nu te indeparta de scopul propus.

2. Stabileste-ti scopul: combina scopul tau cu un continut relevant.

3. Dezvolta-te mereu, tinand cont de preferintele si interesele audientei tale/fanilor tai.

Metode de crestere a engagementului pe Facebook

Metode de crestere a engagementului pe Facebook [INFOGRAFIC]

10 metode prin care sa cresti engagement-ul pe Facebook (cum cream continut viral)

Astazi, cand discutam despre promovare online, componenta de promovare social media ocupa un loc primordial, iar social media nu poate exista fara partea sociala, de engagement si following iar acestea se obtin prin viralitatea postarilor pe care le faci.

Atunci cand vorbim despre social media, in particular despre promovarea prin Facebook, following-ul este tot ce-ti poti dori, mai mult scopul primar este engagement-ul acestor followeri.

Fiecare marketer isi doreste pentru proiectele sale cat mai multi followeri, comment-uri, interactiune si nu in ultimul rand un reach cat mai mare. Luand in considerare ultimile modificari operate de catre Facebook in algoritmul sau este din ce in ce mai greu sa obtinem un reach mare pe postarile noastre.

Cum sa cream postari pe Facebook cu engagement ridicat? Ce tip de continut creaza un engagement ridicat? Mai jos este un INFOGRAFIC care detaliaza 10 elemente de care sa tii cont cand creezi continut pe care il postezi pe Facebook si care te vor ajuta sa cresti engagement-ul si reach-ul postarilor tale.

crestere engagement facebook

Cum cream continut viral?

Pentru a afirma ca o anumita postare este “virala” inseamna ca acea postare a fost apreciata si share-uita de foarte multe ori. Postarea poate fi un link al unui articol, o poza, un video, dar trebuie sa fie provocatoare, controversata sau foarte amuzanta astfel incat oamenii sa simta nevoia sa vorbeasca despre ea sau s-o impartaseasca in Social Media. Pentru marea majoritate a creatorilor de continut in social media viralitatea este scopul suprem.

Reguli de baza:

  • Un continut pozitiv este mai viral decat cel negativ.
  • Continutul care sugereaza emotii (pozitive sau negative) este mai viral decat continutul fara emotii.
  • Continutul practic sau folositor are sanse mai mari sa fie shareuit.

Evident nu orice continut poate fi viral.  Viralitatea depinde in principal de doua lucruri:

  • Continutul in sine este valoros spre a fi shareuit.
  • Continutul este shareuit suficient de mult pentru a culege beneficiile retelelor unde este postat.

Studiile recente releva principalele motive pentru care continutul este shareuit:

  • Este foarte amuzant.
  • Este incredibil sau de necrezut.
  • Este incarcat emotional.
  • Este in acord cu valorile si viziunea ta asupra lumii.
  • Va face pe cineva sa zambeasca.
  • Este dramatic.
  • Sugereaza jena.
  • Este provocator.

Design-ul postarilor virale:

Postarile text, video-urile, postarile interactive, imaginile si infograficele ar trebui sa fie:

  • Relevante, pline de inteles, noi.
  • Adevarate, consistente, cinstite, acurate.
  • Accesibile si folositoare.
  • Structurate si atractive.

Pentru a creste viralitatea unei postari, asigura-te ca ai inclus:

  • Butoane sociale usor de accesat.
  • Call to action evident.
  • Beneficii pentru sharing.
  • Un video sau o imagine alaturi de text.

 Citeste si: Cum sa folosesti eficient cover-ul de Facebook in promovare

Likeuri vs. engagement rate

Engagement rateDe ce engagement rate-ul este mai important decat numarul de like-uri

O companie sau un marketer fara expertiza in promovarea social media este probabil foarte fericit daca pagina lor de facebook „aduna” foarte multe like-uri. Este una dintre cele mai mari greseli care poate fi facuta in promovarea pe Facebook. Cea mai mare platforma sociala ofera extrem de multe unelte de analiza pentru business-uri si marea majoritate a marketerilor nu le folosesc.

Poate ai remarcat pe pagina de business (pe Facebook) un indicator numit „People talking about this” care este vizibil langa numarul de like-uri al paginii. Ambii indicatori sunt vitali cand se calculeaza „engagement rate”-ul. Acest „engagement rate” ofera o imagine foarte clara despre succesul brandului pe Facebook si reprezinta efectiv angajamentul sau interactiunea userilor pe pagina.

Pe scurt, engagement rate-ul pe Facebook poate fi calculat ca numarul de „People talking about this” impartit la numarul total de like-uri. Conform expertilor, un „engagement rate” acceptabil este 1-2% desi unele brand-uri ajung si la 30% daca implementeaza campanii de promovare social media eficiente.

Interactiunea sau engagement rate-ul  ofera cea mai completa imagine despre prezenta brandului pe Facebook.

Atunci cand competitorii tai se concentreaza pe cresterea numarului de like-uri, tu ar trebui sa urmaresti sa cresti engagement-ul. Mare parte dintre utilizatori dau like la o pagina pentru ca si prietenii lor au dat sau pur si simplu le-a placut brandul la un anumit moment dat. Deasemenea multi uita de like-ul pe care l-au dat. In concluzie, un numar mare de like-uri nu inseamna neaparat ca brand-ul este pozitionat foarte bine pe Facebook.

Chiar cu un numar mare de like-uri, multe pagini de business observa o interactiune foarte mica a fanilor iar continutul postat este adesea ignorat. Pe de alta parte, cand un numar mare de fani vorbesc despre brand („talking about”), chiar daca numarul de like-uri este mic inseamna ca utilizatorii mentioneaza numele brandului pe Facebook, ca dau like, share si in general recomanda pagina altora.

In concluzie, engagement rate-ul este mult mai valoros decat numarul de like-uri.

El exprima cati oameni sunt conectati cu brandul si cat de des interactioneaza prin like-uri, share-uri sau comment-uri. Din ratiuni evidente, este recomandat un focus major pe engagement decat pe atragerea de like-uri. Daca daca acest indicator este peste medie, like-urile vor veni in mod natural ca o consecinta. Acest indicator (engagement rate-ul), iti arata de asemenea performanta competitorilor tai pe Facebook.

Surprinzator, multe branduri si celebritati prezente pe Facebook au o rata de interactiune foarte mica. Lady Gaga de exemplu are o rate de 0.9% iar Coca-Cola de asemenea sub 1%.

Citeste si: Metode de crestere a engagementului pe Facebook.

 

Cresterea paginii de facebook – Greseli frecvente

like building

Greseli frecvente like-building

Cresterea paginii de facebook – 4 greseli frecvente

Cu totii gresim uneori, dar oamenii de succes invata din aceste situatii si nu le mai repeta. Marketarea pe Facebook nu reprezinta o exceptie, cu atat mai mult cu cat este un domeniu nou, in continua schimbare si nu e foarte usor sa stii exact care este cea mai potrivita metoda in anumite activitati.  

Mai jos, vom detalia cele mai frecvente 4 greseli care se fac de obicei atunci cand paginile cu profil business incearca sa-si creasca numarul de like-uri si metode de remediere:

  •  Cereti utilizatorilor sa dea like la pagina proprie fara niciun motiv/recompensa.
  • Cereti fanilor actuali sa-si invite prietenii sa dea like fara a le oferi nicio recompensa.
  • Cost mare per like, folosind promovarea prin Facebook Ads 
  • Cumpararea de like-uri.

1. Cereti utilizatorilor sa dea like la pagina proprie fara niciun motiv

Am remarcat de multe ori mesajul “like us on Facebook”  pe site-uri, fluturasi chiar si pe note de plata. Prima reactie este: De ce as face asta? Faptul ca ai o pagina de Facebook, nu implica automat ca oamenii vor da like si o vor vizita. Este o situatie similara cu a avea un site nou sau un magazin offline. Vei primi vizite, doar daca le oferi oamenilor ceva de care ei sa fie interesati.

Remediere

Va fi nevoie sa le oferi utilizatorilor ceva in schimbul like-ului paginii tale Facebook. In final, trebuie sa intelegi ca ei iti dau posibilitatea sa postezi continut in News Feed-ul lor (un spatiu personal) in orice moment doresti. Dar ce anume sa le oferi? Am gasit doua lucruri care functionaza foarte bine:

  • Sansa de a castiga: un concurs este o modalitate foarte atractiva pentru a obtine un like pe pagina ta. Chiar si un premiu mic, de 50 lei, va fi stimulativ pentru a obtine noi like-uri.
  • Cupoanele de reducere sunt foarte populare printre utilizatorii de Facebook. Poti crea un Tab pentru acest cupoane in pagina ta de Facebook, cu un Like-gate (prin intermediul unei aplicatii). 

2. Cereti fanilor actuali sa-si invite prietenii sa dea „like” fara a le oferi nicio recompensa

Ce poate fi mai rau decat sa le ceri unor persosne sa dea like paginii tale? Raspunsul este simplu: sa ceri fanilor actuali sa-si invite prietenii sa dea like paginii tale. Postarea de acest tip este destul de neplacuta pentru utilizatori.

Remediere

Ofera un stimulent fanilor tai pentru a-si invita prietenii. Programele de afiliere sunt o sursa extraordinara de vanzari si clienti pentru foarte multe afaceri. Asa ca  putem sa le folosim pentru a genera cat mai multe like-uri.

De asemenea functioneaza excelent o aplicatie prin care sa oferi utilizatorilor un premiu sau cupon de reducere, sau posibilitatea intrarii intr-un concurs cu tragere la sorti, in schimbul unui numar exact de persoane care sa dea like paginii tale. Poti urmari fanul cu cei mai multi prieteni pentru a vedea cine este cel mai influent.

3. Cost mare per like, folosind Facebook Ads

Facebook Ads este o metoda buna de a obtine like-uri, dar uneori este folosita gresit de marketeri prin plata unei sume prea mari per like obtinut. Chiar daca grupul tau tinta este numeric redus, poti face mai multe lucruri pentru a-ti reduce costul per like.

Remediere

Metoda de scadere a costului per like este identificarea  unui public tinta cu o conversie mai mare si cu un cost mai redus. Acest lucru il obtinem prin testare (A/B testing). Metoda testarii presupune sa cream mai multe variante ale aceluiasi Ad si sa le testam costul si rata de conversie. Daca doresti sa testezi spre exemplu headline-ul unui Ad, creaza doua ad-uri similare ca si imagine si descriere, dar cu headline-uri diferite. In acest fel poti afla daca intr-adevar headline-ul este cel care genereaza diferentele in rata de conversie. Asemanator procedeaza pentru  descriere sau imagini.

4. Cumpararea de like-uri

Topicul despre cumpararea de like-uri pentru pagina de Facebook este dezvoltat pe larg aici.

7 motive pentru care sa nu cumperi like-uri pentru Facebook

vanzare fani facebookDe ce cumpararea de like-uri este nerecomandata pentru afacerea ta.

Probabil ca nu de putine ori ati interactionat cu servicii care va ofera sute sau chiar mii de like-uri pe Facebook si pentru cineva fara experienta este o oferta foarte tentanta, mai ales ca pretul este de cele mai multe ori foarte mic.

Mai intai de toate trebuie sa te intrebi de ce ai nevoie de like-uri?

Cei care dau „like” paginii tale sunt oamenii care vor fi viitorii tai clienti, oameni care au un interes real fata de business-ul tau sau fata de ce ai de spus. Sunt lead-uri pentru afacerea ta si merita tot efortul (bani si timp) pentru engagement-ul lor pentru ca daca stii sa aplici strategii de promovare Facebook „destepte”, aceste like-uri se for transforma in clienti. Clienti permanenti!

Cu o singura conditie: numai fanii „originali” au o valoare reala intrinseca pentru afacerea ta!

Partea proasta cu like-urile cumparate este ca fanii nu vor avea sub nicio forma un interes real fata de afacerea ta si cu siguranta nu vor fi receptivi indiferent de actiunile tale pe pagina (pentru ca nu sunt interesati de topic, evident). Recomandarea noastra este sa construiesti comunitatile organic. Desigur, asta inseamna mai mult timp si mai multa munca dar se va concretiza intr-o masa de fani de calitate care au intr-adevar valoare pentru business-ul tau.

De ce cumpararea de fani nu este recomandata

  • „Noii” tai fani nu vor avea niciun interes vis-a-vis de afacerea ta si mesajele tale – de ce sa irosesti timp si bani pentru asa ceva?
  • Momentul cumpararii de fani este evident iar un competitor va remarca imediat „explozia” comunitatii tale si cel mai probabil va exploata asta in favoarea sa. Fanii reali vor remarca si ei si totul se va concretiza intr-o pierdere a increderii in brand si o dilutie a fanilor reali.
  • Cumpararea de comunitati este adesea o chestiune de etica si incredere si cu siguranta nu te va ajuta la construirea reputatiei in aria ta de expertiza.
  • Fanii cumparati nu se manifesta – lipsa engagement-ului.
  • Cumpararea de fani te va pozitiona ca amator in domeniul tau semnalizand tuturor ca n-ai nicio idee despre ceea ce faci.
  • Iti distruge partea de SEO – in ultima vreme motoarele de cautare pun enorm de mult pret pe „semnalele sociale” cand hotarasc pozitionarea in index a unui website. Google & co. pretuiesc comunitatile originale iar cresterea brusca a numarului de fani nu face decat sa ridice un mare steag rosu.
  • Pierzi si ceea ce ai deja: fanii interesati de afacerea ta. Orice algoritm sesizeaza cresterea nenaturala a numarului de fani cu atat mai mult EdgeRank-ul Facebook. Distributia postarilor tale se va diminua incredibil si acei fani reali nu vor mai fi „atinsi” pe newsfeed de postarile tale.

Ca sa intelegem mai bine valoarea nula a fanilor cumparati trebuie sa vedem de unde sunt ei livrati.

Cum livreaza companiile care se ocupa cu asta acesti fani? Exista mai multe metode:

  • De pe platforme de genul addmefast. Acolo, pentru fiecare like pe care il dai unei pagini primesti un like inapoi. E stupid, dar mai mult decat atat exista o extensie Mozilla care utilizeaza o functie macro, in care, in interiorul site-ului da like-uri nelimitat. Evident platforma iti intoarce inapoi like-urile pe care le-ai dat. Dar cum? Exact la fel. Si pentru asta se folosesc conturi false care fie vor fi sterse mai devreme sau mai tarziu de Facebook fie nu au o interactiune pentru ca nu exista cineva in spatele lor.
  • De pe site-uri cu „like-gate”. In general site-uri de filme online sau jocuri care pentru a accesa continutul esti obligat sa  dai „like”. Evident ca butonul acela de like este schimbat periodic in functie de pagina pentru care se doreste acumularea de like-uri. Mai mult acesti utilizatori nici nu stiu carei pagini dau like.

Sunt doar 2 dintre metodele utilizate, evident sunt multe altele dar cred ca este suficient pentru a intelege valoarea egala cu zero a like-urilor cumparate.

Daca o agentie sau alte persoane iti promit livrarea unui numar garantat de fani sau comunitati intregi trebuie sa-ti ridici mari semne de intrebare si sa-ti amintesti ca numai cresterea naturala a comunitatii iti ofera beneficii reale si pe termen lung.

Sfatul nostru: dezvolta o comunitate naturala si fidela prin publicarea de continut de calitate. Engagementul si cresterea vor veni de la sine. Nu numai ca te vei bucura de fani care sunt foarte interesati de business-ul tau dar tot efortul se va materializa in bani – fanii tai vor deveni clientii tai. Toate acestea se aplica si pentru alte platforme sociale precum Youtube, LinkedIn, Twitter, Pinterest s.a.m.d.

Daca iti doresti o comunitate de calitate, engaging si cu un real interes pentru business-ul tau, care in final se va concretiza intr-o comunitate de clienti pentru tine, apeleaza cu incredere la serviciile de promovare social media oferite de Inovado.

Platforme social media pentru afacerea ta – alege corect!

Ce platforme social media trebuie sa folosesti pentru afacerea ta si de ce?

Clientii ne intreaba adesea: „carei platforme social media ar trebui sa dea mai multa importanta?”. Si de fiecare data oferim acelasi raspuns raspuns: trebuie sa fii acolo unde este grupul tau tinta.

Exista tendinta de a vrea sa fii peste tot, chiar daca potentialii tai clienti nu sunt acolo! Numim asta FOMO sau fear of missing out (frica de a nu rata). Spre exemplu daca lucrezi intr-o companie de asigurari si ai servicii financiare, sau asigurari care se adreseaza soferilor de camioane cu siguranta nu vei avea succes pe Pinterest. Cu toate acestea ne dorim sa fim populari si prezenti. Este momentul cand devii depasit, nu poti tine pasul si totul se termina cu postari sporadice pe fiecare platforma fara o strategie reala sau o planificare a continutului. Deci, cum decizi pe care platforme sa te concentrezi?

Platformele de social media si pietele tinta.

Dupa cum am spus anterior cele mai bune locuri sunt acelea unde sunt si potentialii tai clienti.

Facebook

Facebook este singurul site pe care il recomandam pentru toate tipurile de business indiferent de nisa. Facebook are peste 1 miliard de utilizatori. Cu atat de multi useri este improbabil ca piata ta tinta sa nu se regaseasca aici. Totul este sa rezonezi cu audienta ta, sa-ti spui „povestea” prin poze, video, citate etc. Promovarea prin facebook este o decizie corecta!

De ce facebook?
1. 40% dintre utilizatori au intre 45-54 ani. acest grup este urmat indeaproape de 25-44 ani.
2. Ca venituri si educatie, majoritatea utilizatorilor au absolvit liceul si au un venit anual intre $50k si $75k.
3. Facebook este o platforma foarte versatila unde pozele, video-urile, articolele si textul – intr-un cuvant continutul se manifesta excelent cand vine vorba de engagement.
4. Este excelent pentru optimizarea SEO, trafic catre site-ul tau, branding si engagement-ul clientilor.
LinkedIn

Daca piata ta tinta se afla in zona corporate sau profesionala, LinkedIn este locul perfect mai als daca iti desfasori activitatea in domenii precum training si coaching, consultanta, dezvoltare web, dezvoltarea afacerilor, parteneriate sau recrutare. LinkeIn are aproximativ 200 milioane de useri in toata lumea. Este excelent pentru stabilirea de conexiuni noi in zona de business si de pozitionare a ta sau a companiei tale ca experti in domeniu. Adesea LinkedIn te ajuta sa-ti dezvolti afacerea prin atragerea de noi parteneri (ex. furnizori) si clienti.

De ce LinkedIn?

1. Demografic, cel mai mare grup este intre 35-44 ani urmat indeaproape de grupul 45-54.
2. Userii sunt distribuiti in mod egal barbati si femei. Majoritatea au liceul terminat iar ca venituri $50-75k anual
3. Este perfect pentru experti in orice domeniu, deasemenea pentru recrutare si resurse umane.
4. Articolele si textul functioneaza perfect pe LinkedIn atat postarea ca status cat si in grupuri relevante industriei tale
5. Este bun pentru optimizarea SEO a siteului si expunerea brandului. Daca este folosita corect, platforma este o unealta excelenta pentru obtinerea de recomandari si testimoniale.
Google Plus

Este o platforma excelenta daca este folosita corect.

De ce Google Plus?

1. Grupul predominant este intre 25-34 ani urmat de 18-28.
2. Focusul este pe continut inteligent si relevant despre oameni, actiuni si companii.
3. Ca si pe Facebook pozele, video-urile si articolele sunt de folosit.
4. Prezenta pe Google plus este excelenta pentru SEO, expunerea brandului, si engagement mai ales prin folosirea comunitatilor si serviciul hangouts (perfect pentru customer service).

Twitter

Twitter este o unealta practica, utila si amuzanta pentru distribuirea informatiei. Pe Twitter comunicarea trebuie sa fie succinta si mesajul structurat in 140 de caractere. Twitter este unul dintre putinele locuri unde postarile foarte dese sunt de bun augur. Pentru atragerea atentiei foloseste texte atragatoare si inteligente. De asemenea ar trebui sa „urmaresti” (sau follow)persoane care au autoritate in domeniul tau sau potentiali clienti.

De ce Twitter?

1. Audienta predominanta este alcatuita din 65% femei cu varste intre 25-34, 35-45 si 45-54 de ani, egal distribuite
2. Salariul mediu anual al utilizatorilor este mai mic ($25k-$50k) iar majoriatea au absolvit liceul.
3. Marketerii, agentiile de stiri, brandurile si evident celebritatile il folosesc cu succes.
4. Twitter este excelent pentru expunerea brandului, engagement si traffic pe site.

YouTube

Ca si Facebook este o unealta excelenta in primul rand prin numarul foarte mare de utilizatori (aprox. 1 miliard). Poate fi folosit in scop business prin sharing de continut video de calitate (informatii, cunostinte) care sa creeze buzz sau prin screen-sharing (demo de produs).

De ce Youtube?
1. 55% dintre utilizatori sunt femei.
2. Cel mai mare grup de audienta este 18-34 ani urmat de 45-54.
3. Veniturile medii sunt intre $50-75k/an si majoritatea au liceul absovit
4. Youtube este perfect pentru afaceri care isi desfasoara activitatea in productie video, film, muzica etc.
5. Youtube este o unealta foarte buna pentru optimizare SEO (este detinut de Google) si pentru expunere de brand.

Pinterest

Pinterest a atras foarte multi artisti si creatori prin faptul ca este in principal o platforma vizuala bazata pe poze. S-a dovedit in schimb a fi o platforma foarte buna pentru vanzarea de produse si servicii. Este utila pentru magazine online, bijuterii, handmade, fashion etc. Crearea de boarduri care scot in evidenta cunostintele si interesele tale iti permit sa construiesti un brand (personal sau business) cu care utilizatorii pot rezona facil.

De ce Pinterest?

1. Are 30 milioane de utilizatori si este dominat in general de femei (80%)
2. Majoritatea au intre 45-54 ani, venituri medii de $50k/an, si au absolvit liceul.
3. Este utila pentru business-uri precum magazine online, bijuterii, handmade, fashion etc.
4. Toate formatele media pot fi folosite pe Pinterest (pozele si video sunt mai eficiente).
5. Pinterest este un tool excelent pentru trafic si expunere.

Odata ce ai decis care sunt platformele care se potrivesc cel mai bine ariei tale de expertiza, uita de restul. ALEGE 3! Vei putea astfel sa le exploatezi la maxim si sa obtii rezultate concrete! Recomandarea noastra este sa apelezi la servicii externalizate de marketing, la o agentie de promovare online si social media.

Mai jos iti propunem un infografic care sa te ajute sa-ti alegi corect retelele sociale pentru business-ul tau.

Promovare Pinterest – 10 sfaturi foarte utile

Sfaturi de promovare pinterest pentru afaceriPromoveaza-ti afacerea pe Pinterest (10 sfaturi foarte utile)

Dintre toate platformele de social media, Pinterest ofera probabil cele mai interesante beneficii. Si daca platforma Pinterest nu este inclusa inca in mixul tau de canale de promovare trebuie sa stii ca ratezi oportunitatea unei surse de trafic fabuloase care trimite mai multi vizitatori catre websiteuri decat Twiter de exemplu, si are 70 milioane de utilizatori.

Iata cateva sfaturi foarte utile de promovare Pinterest care te vor ajuta sa generezi vizite, leaduri si vanzari.

1. Deoarece Pinterest este o platforma de image-sharing, este usor de folosit in orice nisa insa esti in avantaj daca business-ul tau poate oferi imagini captivante. Gandeste-te la zona culinara, arta, fashion, accesorii, bijuterii, destinatii de vacanta si chiar imobiliare.

2. Marea majoritate a utilizatorilor de Pinterest este formata din femei 25-55 ani. Acest grup demografic are in general o intentie de cumparare online ridicata, daca este marketat corect. Nu te concentra doar pe setat de boarduri noi, pinuri si repinuri! Concentreaza-te pe continutul de care este atras grupul tau tinta si fa-i sa-l share-uiasca nu doar in Pinterest ci si pe alte platforme social media.

3. Profilul tau trebuie sa contina numele business-ului tau. Foloseste numele brandului ca username.

4. Conecteaza-ti profilul cu alte retele sociale. In felul acesta iti poti tine vizitatorii pe conturile tale (pagina de Facebook – vezi aici cum sa-ti cresti numarul de likeuri pe Facebook, Twitter, Google+ etc).

5. Concentreaza-te pe engagement si nu doar pe trafic. Fa „repin” la pinurile interesante, comenteaza pe pinuri si fii de ajutor. Creaza o comunitate targetata si acorda atentie deosebita formatorilor de opinie.

6. Optimizeaza-ti siteul pentru „easy pinning”. Include butonul „PinIt” oriunde ai o imagine (ex. magazine online).

7. Pentru rezultate excelente in campania de promovare Pinterest, denumeste si optimizeaza imaginile (foloseste cuvinte cheie in titlu si descriere si un link catre situl care detine imaginea – in particular situl tau)

8. Analizeaza! Analiza datelor este indispensabila in campaniile de promovare Pinterest. Daca vrei sa ai un ROI bun, urmareste indicatorii: sursele de trafic, continutul care obtine maximul de engagement, performanta cuvintelor cheie, conversia leadurilor, imagini, text, etc. Exerseaza creativitatea dar intotdeauna urmareste si analizeaza datele.

9. Sunt cateva activitati care aduc invariabil engagement. Este important sa oferi ceva in schimbul a altceva (o abonare la newsletter, un repin, un testimonial sau o evaluare). Organizeaza concursuri, chestionare, ofera gratuitati, premii etc.

10. Traficul mobil creste exponential de la o zi la alta. Asigura-te ca situl tau este optimizat pentru mobil si ca butoanele de Pin sunt vizibile si usor de folosit.

Inovado ofera servicii profesionale de promovare Pinterest, promovare social media si marketing online pentru afacerea ta!

7 Metode sa cresti numarul de likeuri pe Facebook

Metode de crestere likeuri facebook

Cum sa-ti cresti numarul de likeuri pe Facebook

Multe branduri urmaresc sa creasca numarul de like-uri pe pagina de Facebook. Ele stiu ca ar trebui sa fie prezente in social media, dar nu stiu daca merita sa aloce resurse pentru a-si creste audienta pe Facebook. Pentru aceste firme, ROI-ul (Return On Investment) din Facebook este obscur si greu cuantificabil.

Psihologia actiunilor din Social Media

Un studiu din New York Times a demonstrat ca:

• 49% din utilizatorii de Social Media impartasesc cotinut care ii informeaza pe altii despre lucrurile care ii intereseaza, iar acest lucru are potentialul de a schimba opinii si comportamente.
• 68% din utilizatori impartasesc informatii prin care prietenii lor sa inteleaga mai bine ce fel de persoane sunt.
• 84% din utilizatorii de Social Media plaseaza continut prin care sustin cauzele care ii intereseaza.

Stiinta si arta de a crea campanii de promovare pe facebook pot parea misterioase si descurajatoare, iar likeurile in sine nu sunt ancore magice pentru vanzari. Cu toate aceste, dezvoltand o comunitate (in speta, o audienta) interesata de produsele sau serviciile tale si oferindu-i continut targetat si de calitate se materializeaza in cresterea interactiunii pe pagina de facebook si in cele din urma in vanzari.

Iata cateva activitati care fac diferenta in materie de interactiune, engagement si numar al fanilor.

1. Fa-ti conexiuni

  • Conecteaza-te cu administratori de pagini care au acelasi public tinta si implementati cross-promotions (Spre exemplu daca ai o scoala de dans sportiv, poti face un cross-promotion cu o scoala de tango).
  • Foloseste-te de facilitatea de a-ti invita subscriberii din newsletter oferindu-le recompensa.

2. “Share” la continut de calitate

  • Fa “Share” la continut original (poze, video, articole) care se muleaza pe audienta ta pentru a creste engagement-ul. Posteaza frecvent stiri de interes pentru fanii tai.

3. Fii activ pe Facebook

  • Comenteaza pe paginile unde audienta ta desfasoara deja conversatii.
  • Fa “share” la continutul paginii de business pe contul tau personal.
  • Daca organizezi evenimente asigura-te ca postezi o multime de poze si incurajeaza fanii sa faca “tag”.
  • Ofera-le fanilor discounturi si promotii.

4. Conecteaza-ti pagina de Facebook la contul de Twitter

  • Conecteaza-ti pagina de Facebook la contul de Twitter pentru ca postarile tale sa fie preluate si ca tweet-uri.Este bine de mentionat ca Twitter-ul este total diferit de Facebook si se impune o alta forma de management al campaniilor de promovare web.
  • Promoveaza-ti pagina in profilul de LinkedIn si in alte retele sociale.

5. Organizeaza un concurs pe Facebook.

  • Concursurile pe facebook sunt ieftine si sunt o metoda usoara de a-ti promova produsele.
  • Aplicatiile pot fi construite cu un “like gate”. Ca si premii recomandate: turism (vacante), entertainment (bilete la film, spectacole, evenimente), tehnologie (tablete, telefoane, iPod) si fashion.

6. Foloseste Facebook Advertising in avantajul tau

  • Facilitatile de targetare a facebook te ajuta sa-ti alegi targetul demografic.
  • Testeaza intotdeauna campaniile pentru a obtine rata de conversie maxima.

7. Promoveaza-ti pagina de facebook online si offline

  • Afiseaza in vitrine magazinului tau link-ul paginii si incurajeaza vizitatorii sa dea “Like”
  • Afiseaza pe pagina ta link-uri catre alte campanii de promovare pe care le desfasori.
  • Include link-ul paginii pe material promotionale (brosuri, postere etc.) si pe carti de vizita.
  • Mentioneaza pagina ta cunoscutilor si incurajeaza-i sa dea “Like”

Citeste si: Cele mai frecvente greseli atunci cand vrei sa-ti cresti pagina de facebook.

Pentru rezultate excelente puteti apela cu incredere la serviciile de promovare facebook profesionale oferite de Inovado.

Optimizarea profilului de LinkedIn

8 sfaturi pentru optimizarea profilului de LinkedIn

 

optimizare profil linkedin

LinkedIn este o platforma sociala, care folosita corect ofera un mare avantaj de marketing proprietarilor de afaceri. Iata cateva sfaturi foarte utile cu privire la crearea unui profil LinkedIn care sa te ajute in campaniile de promovare social media.

In primul rand, apare intrebarea: De ce un proprietar de IMM, care nu cauta un job, ar avea nevoie de un profil de LinkedIn?

Spre deosebire de alte site-uri sociale, LinkedIn nu este locul unde sa transmiti mesaje „amuzante” despre produsele sau serviciile tale. Este in schimb locul perfect de networking unde utilizatorii pot crea conexiuni cu alte persoane din aria lor de interes pentru a gasi si impartasi informatii comune.

Din 260 milioane de utilizatori active ai platformei LinkedIn, sunt sanse mari ca cineva sa intre pe pagina ta pentru a afla mai multe despre tine si despre compania ta. E posibil sa ai clienti, colaboratori, furnizori care doresc sa afle mai multe informatii despre tine sau utilizatori sunt in cautarea de conexiuni noi de business. Este o oportunitate perfecta de a-ti promova imaginea companiei, cat si a brand-ului prin alinierea profilului personal cu imaginea de brand. Este de asemenea un tool extrem de folosit in campaniile integrate de promovare web sau social media marketing.

Configurarea si optimizarea profilului:

 

  1. Foloseste o fotografie profesionala. Dimensiunea pozei trebuie sa fie intre 200 x 200 px si 500 x 500px. Foloseste o poze de rezolutie buna, realizata profesional. Tine cont de imaginea pe care doresti sa o transmiti: vrei sa fii privit ca un proprietar prietenos sau ca unul foarte serios – acest lucru trebui sa-l transmita si poza de profil.
  2. Completeaza integral profilul profesional. Pe platforma LinkedIn, nu ai limitari la o pagina; poti scrie despre toata experienta de munca acumulata, include tot ceea ce este relevant pentru imaginea pe care vrei s-o creezi business-ului tau.
  3. Descrierea. Pentru a da o nuanta personala profilului, este bine sa-ti completezi aria de descriere. Este o zona foarte potrivita in care poti transmite sincer ce inseamna pentru tine acest business si cum ai inceput. Sau daca urmaresti sa obtii conexiuni pentru o cauza anume, aici poti sa scrii despre acest lucru. Descrierea trebuie sa fie scurta si atragatoare.
  4. Foloseste cuvinte cheie relevante din zona de experienta, dar si in scurta descriere. Unii utilizatori cauta pe cineva cu o anumita expertiza, asa ca incearca sa fii usor de gasit dupa cuvinte cheie.
  5. Nu folosi expresii generice in tagline, incerca sa scoti brandul in evidenta. In loc de “proprietar de afacere”, scrie si ce fel de afacere detii: “proprietar de service auto”; fii amuzant, dar nu deveni arogant.
  6.  Conexiunile. Unele persoane ezita in a-si crea conexiuni pe LinkedIn. Poti incepe prin a accepta invitatiile altora.
  7. Recomandari. Testimonialele sau informarea “din gura in gura” au beneficii extraordinare pentru promovarea produselor/serviciilor tale. Acelasi lucru este valabil si pentru tine. Cere celor cu care ai lucrat sau celor care au lucrat pentru tine cat mai multe recomandari.
  8. Grupuri. Alatura-te grupurilor relevante pentru piata in care activezi. Ulterior, incepe sa postezi continut unic si original de pe blogul companiei tale, comenteaza discutiile de mare popularitate. Apoi selecteaza si continua sa postezi in acele discutii care au avut cel mai bun feedback.

Este o metoda extraordinara de a te pozitiona ca expert in piata in care activeaza compania ta. Configureaza-ti profilul de LinkedIn astfel incat sa iasa in evidenta. Intotdeauna exista posibilitatea ca cineva sa caute noi oportunitati de business!

 

 

logo-white

Contact

+4 0755 122 350
contact@inovado.ro

Soseaua Nicolina nr.155,
Iasi, Romania

L-V: 9:00 am - 6:00 pm
Duminica: Inchis

Copyright 2018 © Toate drepturile rezervate.
INOVADO SRL (J22/1567/2016 | CIF: 36283188)