Publicitate online vs. publicitate traditionala

Beneficiile campaniilor de publicitate online

Internetul, care pur si simplu a eliminat frontierele comunicarii a dat nastere de asemenea unor noi tipuri de business. Publicitatea online este un exemplu si faciliteaza folosirea internetului pentru promovarea de produse si servicii consumatorilor. Obiectivele in publicitate online raman aceleasi ca in publicitatea traditionala: branding si/sau vanzare directa, dar diferenta consta in penetrarea pietei tinta care este practic nelimitata. Campaniile de publicitate online includ email marketing si newsletter, campanii de promovare social media, publicitate pe device-uri mobile etc. si o multitudine de unelte de display precum bannere, pup-up, pop-under etc. La fel ca in media traditionala, in publicitate online sunt implicati de obicei 3 vectori: un publisher, un advertiser si de cele mai multe ori o agentie de publicitate online care faciliteaza procesul, genereaza continutul reclamei, plaseaza reclama si umareste desfasurarea campaniei.

Beneficiile majore pentru publicitatea online fata de publicitatea traditionala, sunt:

1. Costul redus

Mediul digital este mult inaintea oricarui alt tip de publicitate cand se discuta despre costuri. Se obtine in general un procent excelent pentru ROI (return on investment) deoarece se poate targeta o audienta imensa cu costuri reduse. Si acesta este unul dintre cele mai importante motive pentru care marile companii implementeaza campanii de publicitate online in detrimentul publicitatii outdoor, reclamelor in reviste sau targurilor si expozitiilor.

2. Modalitati de targetare eficiente

Data fiind natura internetului, exista posibilitatea setarii unei campanii astfel incat sa fie targetat acel segment din piata care are cea mai mare intentie de cumparare (se aplica in promovarea magazinelor online). Se poate face targetare geografica, demografica bazata pe interese si pe istoricul de cautare astfel incat reclama este foarte relevanta pentru utilizatorul de internet.

3. Masurare

Este unul dintre cei mai importanti factori cand vine vorba de publicitate online. In mediul digital exista posibilitatea colectarii de date precise despre clickuri, pagini vizitate, de cate ori a fost vazuta reclama de acelasi utilizator, cum a ajuns utilizatorul pe site si daca activitatea lui s-a materializat in final cu o vanzare.

4. Versatilitate

Spre deosebire de publicitatea traditionala, campaniile de publicitate online pot fi configurate sa fie interactive. De la incorporarea in reclama de jocuri, videouri pana la mesaje audio si campuri de introducere de date, sunt extrem de multe metode sa tinem utilizatorul concentrat si activ.

5. Viteza

Din momentul in care reclama este gata, distanta de la advertiser la consumator este imediat acoperita. Plasarea este imediata si „livrarea” reclamei nu depinde de programul publisherului – este constanta. De asemenea modificarea si/sau inlocuirea reclamei este mult mai rapida in mediul digital. Exista de asemenea si cateva dezavantaje in materie de publicitate online. Asa numitul „click fraud” sau frauda pe clickuri si copywrite-ul reclamei (elementele reclamei pot fi folosite si copiate). Din orice punct de vedere privim, beneficiile publicitatii online suprascriu de departe dezavantajele. Citeste si: Tipsuri de marketing pe care orice antreprenor trebuie sa le cunoasca.