Cand sa trimiti un newsletter? (INFOGRAFIC)

Care este cel mai bun moment pentru trimiterea unui newsletter?

Succesul campaniilor de email marketing (newsletter) depind in mare parte de interactiunea subscriberului. Poti analiza aceasta interactiune raspunzand la cateva intrebari simple:

Cand intra subscriberii tai in contul de email? Cand este cel mai probabil sa deschida si sa dea click intr-un email? Citesc mesajele care sunt mai vechi de 12 ore?

Getresponse a facut un studiu pe 21 milioane de e-mailuri si a ajuns la cateva concluzii extrem de interesante!

Metoda de research:

Au fost analizate 21 milioane de emailuri trimise in Statele Unite si s-a determinat care au fost deschise si momentul in care au fost deschise. S-au analizat de asemenea momentele de maxima interactiune a subscriberilor toate pentru a testa ipoteza initiala: momentul trimiterii conteaza si rezultatele depind de rutina zilnica a subscriberilor.

Rezultatele:

Una dintre cele mai importante concluzii la care s-a ajuns este ca trimiterea de newsletter in momentele de top interactiune (8 a.m – 10 a.m. si 3 p.m. – 4 p.m) creste rata de deschidere si CTR-ul cu 6%. Dupa cum releva studiul, top engagementul este o combinatie de foarte multi factori printre care rutina zilnica a subscriberilor si practica celorlati marketeri.

1. S-au observat cele mai bune rezultate  intr-o ora de la trimitere. Este momentul cand 23.63% dintre emailuri sunt deschise si la 24 ore dupa trimitere rata de deschidere este aproape de zero.

2. Aproximativ40% dintre mesaje au fost trimise intre 6 a.m. si pranz. Asta poate genera on aglomerare a contului de email si implicit rezultatele scad

3. Newsletter-ule trimise imediat dupa paranz au o sansa mai mare de a fi remarcate si au obtinut rezultate excelente: 10.61% rata de deschidere si 2.38 CTR

4. Maximul de atentie si engagement  este intre 8 am -10 am si 3 pm-4 pm cu o rata de deschidere de 6.8%

Este evident ca trebuie tinut cont de specificul fiecarei liste de subscriberi, tara, demografie s.a.m.d. insa stuidul releva cateva elemente cheie de luat in calcul:

1. Campaniile de email marketing au cel mai bun rezultat in maxim o ora din momentul in care au ajuns in inbox.

2. Daca subscriberul este ocupat cu alte activitati este evident ca nu va fi capabil sa interactioneze cu email-ul tau.

3. Pentru a optimiza interactiunea newsletter-ul trebuie programat sa ajunga in inbox la nu mai mult de o ora inainte de orele cele mai bune de deschidere cand sansa de a fi vazut este cea mai mare

Optimizarea campaniilor de email marketing tine cont de foarte multi factori insa cel mai important este trimiterea emailului la ora potrivita.

Recomandarea noastra este sa testati intotdeauna propria lista si sa identificati specificul si comportamentul propriilor subscriberi.